An ode to plants

a tray of vegetables and fruits

Esme is a celebration of how delicious, stylish, and affordable a plant-based diet can be. I do not intend to lecture you on why adopting a plant-based diet is important for your health or the planet (been there, done that); I believe it’s a matter of personal choice.

My goal is to showcase that plant-based meals offer various flavors and aesthetics that can appeal to multiple people.

I hope Esme inspires you to try more plant-based meals, not necessarily giving up animal foods entirely but reducing your consumption and making more conscious choices.

This post is the only one that will address this topic directly. In the future, the Ode to Plants will feature articles on tasty plant-based recipes, incredible restaurants, and excellent products.

Just a little note: If you're curious about how important it is to shift to a more plant-based diet, please check out articles on the Planetary Health Diet, such as this, this, and this.)

// A Esme é uma celebração do quanto uma dieta plant-based pode ser deliciosa, apelativa e acessível (sei que podia ser baseada em plantas, mas não soa tão bem!). Não pretendo pregar a importância da adoção desta dieta para a nossa saúde e a do planeta (já passei por isso); acredito que é uma escolha pessoal.

O objetivo é mostrar que as refeições plant-based oferecem uma variedade de sabores e estéticas que podem ser interessantes e atrair diversas pessoas.

Espero que a Esme te inspire a experimentar mais refeições à base de plantas, mostrando que não é necessário abandonar por completo os alimentos de origem animal, mas sim tentar reduzir o seu consumo e fazer escolhas mais conscientes.

Este será o único post a abordar diretamente este tópico. No futuro, a Ode às Plantas trará receitas saborosas, apresentará restaurantes e produtos incríveis.

Uma pequena nota: Se tiveres interesse em saber mais sobre a importância da transição para uma dieta à base de plantas, deixo aqui, aqui e aqui alguns artigos sobre a Planetary Health Diet).

E porque uma nota não era suficiente: no dia em que escrevi este post, ouvi o episódio da Luísa Almeida no podcast Refeitório da Joana Barrios. A Luísa fala sobre o seu projecto Quinta do Arneiro, a importância das nossas escolhas e mostra como vamos sempre a tempo de mudar e fazer melhor. Super recomendo!

Previous
Previous

Rio de Janeiro’s Pull: Why Do I Keep Coming Back?

Next
Next

Why another blog? Introducing Esme